Človek ne jezi se EVOLUCIJA je nadgradnja klasične družabne igre Človek ne jezi se, ki omogoča bolj dinamično, zabavno in strateško igranje.

Najpomembnejša novost je posebna 12-stranska igralna kocka oblike dodekaeder, ki vsebuje dva-krat po šest pik v beli in črni barvi in je svojevrsten slovenski izum. Dodekaeder se zaradi svoje oblike vrti lepše in hitreje kot klasična kocka in s tem onemogoča poskuse nameščanja pik pri metu. Ko igramo z dvema ali več kockami hkrati, je igra hitrejša in zanimivejša, saj omogoča več različnih potez in spodbuja logično in strateško mišljenje, obenem pa nudi tudi priložnost za urjenje seštevanja in množenja, kar v igro vnaša nov pospešek. Eno izmed pravil igre tako omogoča, da igralec lahko pike na dveh kockah, kadar so enake barve, sešteje ali zmnoži in tako odigra potezo, ki je v dani situaciji bolj smiselna.

Veseli in jezni avtomobilčki

Preobrazbo je doživela tudi klasična figurica, ki so jo nadomestili igrivi avtomobilčki. Nanje pred pričetkom igre prilepimo nalepke, ki označujejo različna čustva in razpoloženja, ki nastanejo med igro, kot so veselje, jeza, žalost, začudenost, neučakanost, pogum. Tako otroci lažje prepoznavajo različna čustva, jih sprejmejo in spoznajo, da so del igre. Včasih smo veseli, včasih se jezimo, a pomembno je, da vztrajamo na poti do cilja in pripeljemo svoj avtomobilček varno v garažo. Otroci pa so si med igro izmislili tudi svoje pravilo: veseli avtomobilčki se ne zbijajo med seboj, le jezni avtomobilčki se zbijejo – v tem primeru pa se morata oba avtomobilčka vrniti na začetek igre.

Različna barva strehe avtomobilčka − po dva avtomobilčka iste barve imata na strehi oz. nalepki belo piko, druga dva pa črno piko, omogoča dodatno nadgradnjo igre: vselej premaknemo tisti avtomobilček, ki ima streho enake barve, kot je barva pik, ki smo jo dobili pri metu dvojne kocke. Kar pomeni, da moramo včasih počakati na pravo barvo pik na kocki, da lahko premaknemo ustrezen avtomobilček.

Novi načini igranja, učenje seštevanja, odštevanja in množenja

Igro lahko po želji strateško nadgradimo, si izmislimo nova pravila in jo odigramo vsakokrat malo drugače, ali pa preprosto zaigramo po klasičnih pravilih igre Človek ne jezi se. Tako igro prilagodimo razpoloženju, starosti igralcev in času, ki ga imamo na voljo. Pomembno je, da se ob tem zabavamo.

Ko igramo z mlajšimi igralci, uporabimo le po en ali dva avtomobilčka, da igra ne poteka predolgo. Otroci od 3 let naprej ob igri postopoma spoznavajo svet števil in si med štetjem pomagajo s svojimi prstki, medtem ko avtomobilčke premikajo po igralni plošči za ustrezno število mest. Nekje pri 5-ih letih otroci že kažejo zanimanje za seštevanje pik na kockah. Če igramo z več kockami hkrati, se kmalu ponudi tudi priložnost za učenje prvega množenja. Npr. če vržemo 3 x 5 pik na kockah, jih otrok najprej sešteje (5+5+5), nato dobljeni rezultat ponazori še z množenjem. Kako zabavno postane, ko otroci ugotovijo, kakšen pospešek dobijo med igro z množenjem ter v mislih že računajo, koliko šestk potrebujejo, da lahko zapeljejo svoj avtomobilček v garažo v enem samem poizkusu! Med igro lahko vadimo tudi odštevanje: črne pike na kocki pomenijo odštevanje oz. premik nazaj, bele pike pa seštevanje oz. premik naprej. V praksi to pomeni, da igra poteka veliko počasneje, če pri metu kock dobivamo več črnih pik kot belih.

Igralci si lahko pred pričetkom igre izmislijo tudi svoja pravila, kot je npr. srečna številka, ki posameznemu igralcu omogoča vstop v igro poleg šestke, izbrana polja pospeška, na katerih lahko igralec še enkrat vrže kocko,  ter varna polja, na katerih je avtomobilček varen pred zbijanjem. Lahko pa se igralci dogovorijo med seboj, da se sploh ne bodo zbijali, temveč si bodo prizadevali, da vsi skupaj pridejo čimpreje do cilja. Na ta način se lahko poveže tudi »team-building« ekipa, denimo ekipa zelenih in rdečih avtomobilčkov skupaj ter ekipa rumenih in modrih avtomobilčkov skupaj. V tem primeru mora en član ekipe (npr. zeleni) čimpreje priti s svojimi avtomobilčki do cilja, drugi (rdeči) pa mu pri tem pomaga tako, da ga ne zbija ter obenem onemogoča nasprotnika pri hitrem premikanju do cilja.

Z zabavnimi avtomobilčki in  dvobarvnimi kockami tako idej za nove načine igranja nikoli ne zmanjka. Včasih zadostuje že 10 minut igre na dan, da se sprostimo in odklopimo od vsakodnevnega ritma.