MONTESSORI – DEJAVNOSTI DOMA

MONTESSORI – DEJAVNOSTI DOMA

9,90

Kako lahko z igrivimi dejavnostmi doma spodbujamo kognitiven razvoj otroka? Kako lahko uredimo dom po metodi montessori? V tej imenitni knjigi boste našli odgovore in napotke, predvsem pa zabavne in ustvarjalne zamisli za dejavnosti z otrokom ter mnogo čudovitih nalepk, ki otroka pritegnejo k samostojnemu raziskovanju in učenju po načelih pedagogike montessori.

Opis

Knjiga vsebuje uvodna pojasnila in napotke staršem glede pristopa k dejavnostim po načelih pedagogike montessori,  36 strani zabavnih nalog ter 8 dodatnih strani z nalepkami.

Avtorica knjižne zbirke Montessori: razvijam nove veščine je Chiara Piroddi, priznana italijanska psihologinja in psihoterapevtka ter pedagoginja montessori. Knjige je ilustrirala Agnese Baruzzi. Prevod v slovenski jezik: Irena Tomažin, založba Kalejdoskop 64.

Otrok za razvoj avtonomnosti in samostojnosti potrebuje svobodno raziskovanje sveta in okolja, v katerem živi. Različna domača opravila mu pomagajo ozavestiti lastna dejanja in razviti praktične spretnosti. Ob preizkušanju vsakdanjih opravil odraslih oseb otrok ni več pasiven opazovalec, ampak prevzema aktivno vlogo. S tem močno krepi občutek lastne učinkovitosti, vrednosti in samospoštovanja, ki ga bo spremljal v naslednjih obdobjih odraščanja.

Zato je ključnega pomena, da domače okolje prilagodimo v prijetno in spodbudno okolje, ki ustreza otrokovi razvojni stopnji in njegovim spretnostim ter ga spodbuja k samostojnosti v vsakdanjem življenju. V domačem okolju je veliko dejavnosti, ki jih otrok lahko usvoji, kot so razvijanje občutka za red in čistočo, skrb za osebno higieno in spoštljiv odnos do okolja, pa tudi dejavnosti, ki krepijo razvoj njegovih čutil, besednega zaklada in aritmetičnih spoznanj. Moja prva knjiga dejavnosti doma je primerna za otroke v starosti 3–4 leta in vsebuje predloge, kako opremiti in urediti dom po metodi Marie Montessori, ter zamisli za igralne in učne dejavnosti, ki jih lahko izvajamo doma. 

Knjiga je razdeljena na pet področij, ki ustrezajo prostorom v domu: kuhinja, dnevna soba, spalnica, kopalnica in balkon. Za vsak prostor je v knjigi prikazano, kako bi ga lahko opremili po načelih pedagogike montessori. Otrok mora napolniti sobo z dodajanjem nalepk s slikami pohištva, ki je značilno za vsak prostor. V prostorih, kjer so kosi pohištva, ki so posebej značilni za to pedagogiko (kot sta pomagalček in postelja), je tudi kratka obrazložitev lastnosti tega pohištva. 

V nadaljevanju knjiga ponuja številne igralne dejavnosti, ki jih je mogoče izvajati doma, za izboljšanje otrokovih finomotoričnih spretnosti pa tudi spoštovanje do doma. Z barvanjem ilustracij, štetjem predmetov in prepoznavanjem števil in oblik so otroku predstavljene dejavnosti, v katerih se uri v pospravljanju igrač, prepoznavanju in razvrščanju predmetov v kuhinji ter pridobiva veščine osebne higiene in čistoče v domu. Naučil se bo pripraviti mizo in postaviti jedilni pribor na pravo mesto, razvrstiti svoja oblačila v omari in jih ustrezno označiti ter pospraviti svoje igrače v ustrezne košare. Na koncu knjiga ponudi tudi napotke, kako s preprostimi elementi ustvariti vrtiček na balkonu ali okenski polici ter ob tem razvijati občutek skrbi za rastline. Vse dejavnosti v knjigi spodbujajo preprosto in privlačno, predvsem pa zabavno pridobivanje novih znanj in praktičnih spretnosti, ki jih lahko popolnoma vključite v otrokovo vsakdanje življenje

Dejavnosti v knjigi so razdeljene na:

• igre vizualnega raziskovanja in zaznavnega prepoznavanja, pri katerih otrok primerja podobne vizualne značilnosti;

• grafomotorične vaje, ki izboljšajo usklajevanje gibov oči in rok ter krepijo motorično zavedanje, razvoj finomotoričnih sposobnosti in pisanja;

• dejavnosti praktičnih veščin, kot je barvanje znotraj razmejenega prostora;

• razvoj besednega zaklada s povezovanjem podob in poimenovanjem predmetov;

• igre prepoznavanja oblik;

• igre prepoznavanja barvnih odtenkov;

• igre s preurejanjem časovnega zaporedja sličic, ki ponazarjajo dejanja;

• igre, ki vključujejo aritmetične dejavnosti štetja in razumevanja količin, naštevanja in pisanja števil.